ПошукПоштаКартиМаркетНовиниВідеоЗображення
Увійти
Регіон: Вашингтон
Точний розклад літаків, поїздів, електричок і автобусів.

Літаки

    Літаки на Яндекс.Розкладах

    1. Чи можна подивитися розклади літаків на вашому сервісі?
    2. Чи можна на вашому сервісі подивитися розклади міжнародних перельотів?
    3. Чи можу я вибрати рейс конкретної авіакомпанії? А зазначити конкретний аеропорт?
    Вибір і купівля квитка

    1. Який час зазначається на авіаквитках?
    2. З чого складається ціна квитка? Що таке збори?
    3. Навіщо потрібний електронний квиток?
    4. Як придбати квиток дешевше?
    5. Авіакомпанії-лоукостери і дискаунтери — що це таке?
    6. Спецпропозиції авіакомпаній — що це таке?
    7. Що треба врахувати при перельоті з пересадками?
    8. Що таке чартерні рейси?
    9. Економ-клас, бізнес-клас і перший клас — у чому між ними різниця?
    10. Як купувати квиток, якщо паспорта немає на руках?
    11. Які місця в літаку зручніші? Як їх отримати?
    12. Чи є спеціальні правила для майбутніх мам?
    13. Як купити квиток на літак для дитини?
    14. Як перевозити тварин у літаку?
    Перед польотом

    1. Які документи знадобляться для польоту?
    2. Що таке електронна реєстрація?
    Обмін, повернення квитка

    1. Як обміняти або повернути квиток?
    2. Чи можна повернути гроші за квиток, якщо літак вже вилетів?
    У аеропорту

    1. За який час до вильоту потрібно приїжджати в аеропорт?
    2. Які стадії огляду треба пройти в аеропорту?
    3. Що не можна перевозити в літаку?
    4. Чому літаки часто затримуються?
    5. Що робити, якщо рейс затримали або скасували?
    6. Чи можна переночувати в аеропорту?

    Літаки на Яндекс.Розкладах

    Чи можна подивитися розклади літаків на вашому сервісі?

    Так, за допомогою нашого сервісу ви можете знайти рейси літаків, подивитися розклади, табло аеропортів. Для багатьох рейсів ми показуємо ціни на авіаквитки. Вибравши варіант, який вас цікавить, ви можете перейти на спеціалізований сервіс «Яндекс.Авіаквитки» і за допомогою нього купити дешеві авіаквитки в одного з партнерів сервісу.

    Яндекс.Розклади збирають інформацію про рейси та доступні авіаквитки. За допомогою пошуку за параметрами легко знайти тільки ті рейси, на які можна відразу купити авіаквитки, або всі рейси за напрямом, на відповідний час і дату, потрібної авіакомпанії та в потрібний аеропорт. Ви також можете дізнатися час вильоту і прибуття потрібного вам рейсу за розкладом і уточнити, чи не затримується він. Щоб подивитися, куди і коли прибуває потрібний вам рейс, просто наберіть його номер у рядку «Пошук рейсу».

    Якщо на потрібному напрямку немає прямого сполучення або існуючий варіант для вас незручний, ми покажемо, як можна добратися з пересадками, при цьому ми можемо підібрати оптимальний маршрут різними видами транспорту — наприклад, частина шляху літаком, а іншу — поїздом.

    На головній сторінці сервісу, крім форми пошуку, розміщено корисну інформацію:

    • посилання для переходу до табло аеропортів;
    • посилання для переходу на сторінки з довідковою інформацією;
    • посилання для переходу на сторінки з розкладами аероекспресів;
    • посилання для переходу на сервіс «Яндекс.Авіаквитки» — сервіс пошуку і вибору авіаквитків.
    Докладніше про те, як користуватися сервісом «Яндекс.Розклади», читайте в розділі Допомоги.

    Якщо вам потрібно купити авіаквитки, на сервісі «Яндекс.Авіаквитки» ви можете знайти вигідні ціни на авіаквитки як в один бік, так і «туди і назад», на прямі рейси або на рейси з пересадками.

    Сервіс «Літачки» допоможе стежити за літаками, які зараз в небі (дані надано нашими партнерами).

    Чи можна на вашому сервісі подивитися розклади міжнародних перельотів?

    Звичайно. Можна подивитися розклади, порівняти ціни і вибрати авіаквиток як на внутрішні, так і на міжнародні рейси.

    Чи можу я вибрати рейс конкретної авіакомпанії? А зазначити конкретний аеропорт?

    Так, для цього потрібно обмежити знайдені рейси через фільтри, розташовані в правій частині сторінки. Там же можна уточнити, в який час доби ви хотіли б вилетіти. Якщо вас цікавлять не лише прямі рейси, але і рейси з пересадками, або ви хотіли б дізнатися розклади чартерних рейсів, а не лише регулярних, — рекомендуємо пошукати їх на сервісі «Яндекс.Авіаквитки», який спеціалізовано для пошуку доступних авіаквитків.

    Вибір і купівля квитка

    Який час зазначається на авіаквитках?

    На авіаквитках завжди зазначається місцевий час, тобто час аеропорту (на відміну від залізничних квитків, на яких, як правило, зазначено український час).

    З чого складається ціна квитка? Що таке збори?

    Ціна авіаквитка формується з декількох складових: тарифу квитка, зборів аеропорту і (якщо квиток виписує агентство) сервісного збору агентства.

    Тариф — вартість самого перевезення, його встановлює авіакомпанія залежно від маршруту і класу перельоту. Збори аеропорту, вони ж такси, включають суму, яку авіакомпанія платить всіляким службам (за зліт, приземлення і обслуговування літака) аеропортів, паливний збір (він обумовлений постійним зростанням цін на паливо), податки місцевих урядів і збори інших урядових структур (таких як митниця, імміграційний контроль). Розмір цих зборів встановлюється аеропортами, місцевою владою й урядами тих країн, до яких належить аеропорт.

    Нерідко сума зборів може перевищувати вартість перевезення — особливо це стосується дешевих тарифів. Тому пам’ятайте, що на сайтах із продажу авіаквитків вартість квитка може бути заявлена як з усіма зборами, так і без них, і уважніше читайте умови продажу.

    Сервісний збір встановлюється авіакомпанією або агентством і залежить від комерційної політики продавця. При поверненні авіаквитка сервісний збір за його оформлення зазвичай не повертається.

    Навіщо потрібний електронний квиток?

    Електронний квиток, або e-ticket, ET, — це електронна форма квитка, пропонована замість звичайного квиткового бланка. Бронювання місць на рейс здійснюється стандартним чином, проте інформація про подорож, що відображається на авіаквитку, не друкується на бланку, а зберігається у спеціальній базі даних авіакомпанії в електронному вигляді.

    Зараз електронні квитки можна купити на більшість авіарейсів і на деякі поїзди. Більше того, такий тип квитка все більше витісняє традиційний паперовий через безліч переваг: немає потреби їхати в касу і стояти в черзі; електронний квиток не можна втратити або забути; його можна купити для іншої людини, при цьому не треба нічого йому передавати фізично; ряд авіакомпаній пропонує онлайн-реєстрацію для власників електронного квитка. Ви можете придбати дешевий електронний авіаквиток на літак через партнерів сервісу «Яндекс.Авіаквитки».

    Докладніше про використання електронних квитків читайте в розділі Електронний квиток.

    Як придбати квиток дешевше?

    На ціну авіаквитка, крім відстані та сезонності, впливають декілька основних чинників: близькість дати поїздки, міра популярності напрямку і рівень комфортності перельоту. Виходячи з цього, можна дати декілька рекомендацій, які допоможуть вам заощадити при купівлі квитка.

    • Купуйте квитки якомога раніше відносно дат вашої поїздки. Квиток, куплений за декілька місяців до поїздки, може обійтися набагато дешевше, ніж квиток, придбаний за тиждень до вильоту.

    • Стежте за розпродажами, які влаштовують авіакомпанії й агентства з продажів авіаквитків. Буває, що в компаній залишаються невикуплені квитки, а часу до польоту вже мало. У таких випадках квитки продаються за спеціальними, дуже зниженими цінами. Як правило, строк їх продажу обмежений, можуть бути обмежені умови повернення або обміну. Купуючи такий квиток із близькою датою вильоту, не забудьте про те, що вам, можливо, знадобиться додатковий час для отримання візи в країну призначення.

    • Якщо вам потрібні квитки «туди і назад», бронюйте їх відразу в обидва боки та в однієї авіакомпанії. Квитки на такий круговий маршрут зазвичай обходяться помітно дешевше, ніж квитки, куплені окремо в один і в інший кінець.

    • Розгляньте варіанти вильоту з аеропортів у сусідніх містах. Іноді набагато вигідніше дістатися до іншого міста і вже звідти відправитися літаком до місця призначення. Наприклад, якщо ви мешкаєте в Києві, варто вивчити можливості аеропортів Львова або Сімферополя.

    • Зверніть увагу на чартерні рейси.

    • Вибирайте рейси бюджетних компаній — так званих лоукостерів (дискаунтерів), а також рейси з пересадками або з ночівлею — у тих випадках, коли ви готові поступитися зручностями заради доступніших цін.

    Авіакомпанії-лоукостери і дискаунтери — що це таке?

    «Дискаунтери» (від англійського слова discount — «знижка»), вони ж «лоукостери» (low cost — «низька вартість») — це авіакомпанії, чия бізнес-модель побудована на мінімізації витрат. Вони продають безпосередньо перевезення, а додаткові послуги — харчування на борту, резервування конкретних посадкових місць, страхування — зазвичай пропонуються за окрему платню. Набір додаткових послуг у кожної компанії свій.

    Вильоти таких рейсів, як правило, призначаються в не найзручніший час: рано вранці або пізно ввечері. При купівлі такого квитка уважніше поставтеся до планування пересадок: нерідко в таких компаній відбуваються затримки рейсів, а крім того, частенько лоукостери користуються послугами невеликих регіональних аеропортів, які можуть бути досить віддалено від великих міст.

    Оскільки у вартість квитка авіакомпаній-дискаунтерів зазвичай за замовчуванням включено лише переліт, варто уважніше вивчити умови перед купівлею квитка, щоб переконатися, що названа ціна дійсно остаточна і вам не потрібно буде доплачувати, наприклад, за багаж, незалежно від його габаритів і ваги. Більшість лоукостерів не повертають гроші за авіаквитки у разі відмови від перельоту.

    Незважаючи на це, послуги дискаунтерів частенько виявляються привабливішими для пасажирів, необтяжених багажем і готових пролетіти маршрут хай і без стандартного рівня комфорту, зате істотно заощадивши.

    Спецпропозиції авіакомпаній — що це таке?

    Багато авіакомпаній часто влаштовують розпродажі. У деяких з них вони регулярні.

    Авіакомпанії зазвичай дають відчутні знижки:

    • у перші місяці після відкриття нового напрямку;
    • у кінці зими — початку весни;
    • у кінці літа — початку осені.
    Також спеціальні пропозиції можуть з'явитися і впродовж усього року.

    Квитки за вигідними цінами розкуповують дуже швидко. Щоб було зручніше відстежувати акції та спецпропозиції, підпишіться на розсилку новин компанії, яка вас цікавить.

    При купівлі авіаквитків за акціями і спеціальними пропозиціями уточнюйте умови купівлі, обміну і повернення.

    Що треба врахувати при перельоті з пересадками?

    Часто переліт із пересадками виявляється вигіднішим за прямий рейс, а то і зовсім єдино можливим варіантом потрапити в потрібне місто. Пересадки бувають із літака на літак однієї авіакомпанії або альянсу компаній (коли всі рейси оформлені на єдиному бланку), або між літаками різних компаній (у такому разі це будуть декілька самостійних перельотів, і квитків, відповідно, буде декілька).

    У першому випадку авіакомпанія, пропонуючи стикувальний рейс, підтверджує, що зазначеного часу має вистачити на пересадку. У разі запізнення на наступний рейс із вини авіакомпанії вона зобов’язана надати місце на найближчий рейс без доплат.

    Проте у будь-якому разі при плануванні подорожей із пересадкою краще розрахувати час, який вам знадобиться, щоб вийти з одного літака і сісти в інший.

    По-перше, час прибуття, зазначений у квитку, — це час безпосередньо приземлення літака. Але доки пасажири вийдуть з літака, прибудуть у термінал і, якщо це потрібно, пройдуть митний або прикордонний контроль, пройде ще як мінімум 10-15 хвилин.

    По-друге, процес отримання багажу в середньому займає близько півгодини. Якщо ви пересідаєте на літак тієї ж самої авіакомпанії або альянсу перевізників, можна зареєструвати багаж відразу від початкового до кінцевого пункту — це істотно заощадить вам час, оскільки не доведеться ні отримувати його в стикувальному аеропорту, ні реєструвати там же наново. Хоча деякі авіаперевізники, особливо бюджетні, навіть при єдиному квитку можуть зобов’язати вас отримати багаж на стикуванні, а потім знову його здавати. Ці нюанси варто з’ясувати заздалегідь.

    Потім потрібно перейти в зону вильоту. Як правило, вона розташовується у протилежному кінці від зони прильоту, щоб не виникало стовпотворінь. У дуже великих аеропортах ці зони навіть можуть бути рознесені по різних терміналах, у які треба добиратися додатковим транспортом. Тому на переміщення із залу прибуття в зал вильоту потрібно залишити ще близько 5-20 хвилин.

    Далі треба прибути на реєстрацію, і зробити це бажано за годину до вильоту (мінімум за 45 хвилин). Якщо у вас вже є посадковий талон, який ви отримали при електронній реєстрації на рейс, у зал очікування все одно необхідно прибути за 30 хвилин до часу вильоту, оскільки до цього часу вже оголошують посадку.

    Разом на пересадку в спокійному темпі знадобиться не менше двох годин. Але важливо пам’ятати, що цей час не враховує форс-мажорні обставини, такі як запізнення або скасування першого літака або затримка багажу. Якщо ви купили два окремі квитки, жодна з авіакомпаній не несе відповідальності в тому випадку, якщо ви не встигли на пересадку на рейс — незалежно від того, із чиєї вини це сталося, ви берете всі ризики на себе.

    Рейс із довгим стикуванням у цьому плані, звичайно, надійніший. Більше того, деякі люди спеціально вибирають варіанти з дуже довгим (та іноді екзотичним!) стикуванням: адже так відкривається можливість здійснити «подорож у подорожі» і відправитися в місто до наступного вильоту. Але треба заздалегідь потурбуватися про те, чи дає ваша віза право залишати межі транзитної зони, і спланувати час так, щоб встигнути вчасно добратися назад в аеропорт. У ряді країн передбачено особливі транзитні візи, які видаються на 24 або 48 годин, але отримувати їх треба теж заздалегідь. Варто зазначити, що при перельотах із пересадкою в країні з жорстким візовим режимом деякі авіакомпанії можуть зажадати наявність повноцінної, а не транзитної візи (наприклад, при перельотах через Великобританію в країни шенгенської угоди авіакомпанія може відмовити в посадці тим, хто розраховує впродовж 24 годин здійснити пересадку на інший рейс, маючи тільки шенгенську візу). Рекомендуємо уточнити наявність подібних нюансів у авіакомпанії, якою планується здійснити такий переліт, а також звіритися із зведенням імміграційних правил «Тіматік», яким керуються прикордонні служби всіх країн.

    У разі самостійного планування перельоту з пересадкою не варто забувати, що віза може знадобитися і при переїзді з одного аеропорту в інший у транзитній країні.

    Що таке чартерні рейси?

    Чартерними називають рейси, які не вносяться в основний розклад авіакомпанії (на відміну від регулярних рейсів, що виконуються з точною періодичністю). Їх замовляють туроператори для перевезення групи мандрівників за певним маршрутом у певний період часу, великі компанії для перельоту співробітників тощо. Вони здійснюються на умовах чартерного договору між замовником (туроператором) і авіаперевізником. Отже, власником рейсу стає його замовник. Купити квиток на такий рейс, як правило, можна тільки в нього. В авіакасах такий квиток ви оформити не зможете.

    Чартерні рейси замовляються під конкретну кількість пасажирів, тому їх тарифи зазвичай дешевші за регулярні, але вони мають деякі особливості. Наприклад, можуть змінитися час вильоту, номер рейсу й авіакомпанія. Проїзні документи (маршрут-квитанція) оформляються за 1-2 дні до вильоту (незалежно від дати придбання квитка). Обмін або повернення таких квитків здійснюється на умовах, визначуваних агентством.

    Якщо є вибір між чартерним і регулярним рейсами, варто пам’ятати таке.

    • У разі затримки з погодних або технічних причин у першу чергу буде відправлено регулярні рейси, які були також затримані або вилітають за розкладом. Чартерні рейси буде відправлено тоді, коли звільниться «вікно» між регулярними рейсами, відповідно, час затримки додатково збільшиться.

    • Іноді авіакомпанія може передавати замовникові-туроператорові всі місця для реалізації, в інших випадках окремим турфірмам віддається тільки частина місць (так звані блок-чартери), а інші місця авіакомпанія реалізує сама. При цьому різниця в цінах на квитки може бути дуже істотною, оскільки авіакомпанія продає квитки за тарифами регулярного рейсу, а туроператор на ті ж рейси продає «чартерні» квитки. Це найзручніший варіант для пасажира: дату вильоту вже не перенесуть, ризик затримки буде не вищий, ніж на регулярних рейсах, при цьому обійдеться такий переліт набагато дешевше.

    • Незважаючи на те, що «чартерні» квитки на близькі дати, як правило, набагато дешевші, при пошуку квитків на віддалену дату ціна таких квитків може бути цілком зіставною із ціною квитків на регулярний рейс. Правда, регулярний рейс у цьому випадку може виконуватися з пересадкою або навіть із декількома, тоді як переліт чартерним рейсом виявиться прямим і швидшим.
    На Яндекс.Розкладах зараз представлено розклади лише регулярних авіарейсів, квитки на чартерні рейси ви можете пошукати на сервісі «Яндекс.Авіаквитки» — вони позначаються спеціальним маркером у результатах пошуку.

    Економ-клас, бізнес-клас і перший клас — у чому між ними різниця?

    Авіакомпанії пропонують на один і той же рейс декілька категорій квитків: квитки на переліт економ-класом, бізнес- і першим класом. Клас означає тип обслуговування. Кожному класу відповідають свої місця в літаку (вони згруповані в салоні). Усі класи передбачають різні види крісел у салоні, відрізняються набором додаткових і якістю стандартних послуг.

    Економічний клас, як і виходить із назви, найдоступніший за ціною і тому популярніший за інші, під нього відведено більшу частину місця в салоні. Послуги і зручності в ньому залежать від конкретного перевізника і типу літака. Часто в ряду стоять по три невеликі крісла, іноді впритул один до одного. Відстань між рядами, як правило, теж скромна, і за наявності декількох одиниць ручної кладі розмістити з комфортом ноги між «картинкою, торбинкою, авоською» буває проблематично (довгоногим пасажирам — особливо). Місця біля аварійних виходів у цьому плані зручніші: ряд перед ними зазвичай знаходиться на більшій відстані, і можна вільно витягнути ноги, а якщо потрібно — встати. Кожне крісло обладнано відкидним столиком. На тривалих перельотах пасажирам можуть бути видані пледи, беруші, навушники, набір для гігієни. Харчування залежить від авіакомпанії, в основному це ланчбокс із набором закусок, можливо, із гарячою другою стравою. Під час перельотів на короткі відстані пропонуються прохолодні напої, чай, кава.

    Бізнес-клас призначено для вимогливіших пасажирів, що вважають за краще доплачувати за комфорт і особливий сервіс. Салон бізнес-класу невеликий, він розташований у передній частині літака відразу за кабіною екіпажу й обладнаний широкими і зручними кріслами із збільшеною відстанню між ними (80-90 см). Від економ-класу він відокремлений шторками, що забезпечує пасажирам спокійніший і комфортніший переліт. Часто для пасажирів бізнес-класу передбачено окремий туалет. Пасажирам пропонується меню, наближене до ресторанного; цьому відповідає і сервірування: використовується фарфоровий і скляний посуд, металеві прибори. Часто можна заздалегідь вибрати на сайті перевізника бажаний тип харчування (наприклад, вегетаріанську кухню, кошерні страви тощо). Крім того, пасажирам бізнес-класу впродовж усього польоту пропонуються прохолодні й алкогольні напої, холодні закуски, свіжа преса. А в аеропортах для таких пасажирів передбачено окремі зали відпочинку — так званий лаунж, де можна з комфортом провести час в очікуванні рейсу. Також для пасажирів бізнес-класу зазвичай передбачено підвищену норму безкоштовного провезення багажу і ручної поклажі. І ще одна важлива деталь: при поверненні або обміні квитків бізнес-класу штрафи, як правило, мінімальні (але все залежить від конкретного тарифу), на відміну від ситуації з економ-класом.

    Перший клас є, як правило, тільки на регулярних рейсах, і то далеко не на всіх (наприклад, на трансатлантичних маршрутах). Він вирізняється максимальним рівнем комфорту (наприклад, пасажирське крісло розкладається повністю і перетворюється на повноцінне ліжко; меню надає широкий вибір страв і напоїв). Причому обслуговування «за вищим розрядом» забезпечено не лише всередині літака, але і в аеропорту: пасажирам надається можливість скористатися комфортабельними залами очікуваннями, пройти реєстрацію у пріоритетному порядку тощо. Ціна квитків першого класу в кілька разів вища від вартості перельоту економ-класом.

    Крім зазначених трьох груп, бувають і проміжні варіанти, наприклад «поліпшений економ», «преміум-економ». Часто такі варіанти — маркетинговий хід авіакомпанії, розрахований на те, що покупці спокусяться обіцяним трохи вищим рівнем комфорту; насправді ж різниця в умовах може бути зовсім несуттєвою, тоді як різниця в ціні — дуже відчутною. Проте на далеких перельотах можливість, наприклад, відкинути крісло багатьом здасться вартою доплати. Краще за все уточнити всі нюанси в авіакомпанії — і, якщо сумніви залишилися, присвятити трохи часу вивченню відгуків.

    Як купувати квиток, якщо паспорта немає на руках?

    У більшості випадків не треба показувати документи під час купівлі квитка. Якщо паспорт є на обміні або оформленні, можна купувати квиток на старий номер паспорта — інформацію про старий номер буде внесено у новий паспорт. Закордонний паспорт або довідка з міліції про те, що паспорт є на обміні, теж є достатніми документами для купівлі квитка. При купівлі через інтернет деякі авіакомпанії дозволяють не вводити в таких випадках паспортні дані. Якщо ви викупляли квиток без зазначення паспортних даних, повідомте їх в агентство, через яке отримувався квиток (чи в авіакомпанію), не пізніше 48 годин до вильоту. Інформацію передадуть у систему бронювання.

    Разом з тим, купуючи квитки на закордонні рейси на старий закордонний паспорт, майте на увазі, що деякі авіакомпанії вкрай педантично ставляться до будь-яких невідповідностей у написанні імені та прізвища. Строго кажучи, прізвище та ім’я кожного пасажира мають бути внесені в квиток у точній відповідності з написанням у документі, за яким здійснюється переліт. Деякі авіакомпанії допускають до трьох неточностей у написанні, деякі — жодного. Тому, якщо після отримання нового паспорта ви виявили розбіжності з колишнім написанням прізвища та імені, треба спочатку зв’язатися з авіакомпанією і з’ясувати, чи не виникне проблем під час реєстрації.

    Які місця в літаку зручніші? Як їх отримати?

    Традиційно зручнішими вважаються місця біля проходу або біля вікна: можна насолоджуватися пейзажем або піднятися з крісла, не завдавши нікому незручностей. Місця посередині не мають таких переваг.

    Високим пасажирам сподобаються місця біля аварійних виходів: ряд перед ними для звільнення простору зазвичай демонтовано.

    Звичайна «зона незручності» у літаках — це ряди перед аварійними виходами: у них із міркувань безпеки спинки не відкидаються. Іноді трапляється також, що спинки не відкидаються і в останньому ряду.

    Проте єдиної системи рекомендацій у цьому випадку немає, і навіть на однакових літаках у різних авіакомпаніях бувають різні «незручні» місця: комплектація салону від перевізника до перевізника може відрізнятися.

    І, зрозуміло, найзручніше сидіти на місцях бізнес-класу і першого класу. Але і коштують квитки на такі місця істотно дорожче.

    Для того, щоб зайняти вигідніші місця, треба ознайомитися з розташуванням крісел у літаку, раніше прийти на реєстрацію рейсу або пройти інтернет-реєстрацію.

    Чи є спеціальні правила для майбутніх мам?

    Вагітним жінкам для перельоту знадобиться довідка від лікаря, у якій повинно бути написано, що стан здоров’я дозволяє здійснити переліт. Довідка має бути видана не пізніше, ніж за 7 днів до вильоту. Крім того, багато авіакомпаній із великою обережністю ставляться до перевезення вагітних на пізніх термінах і можуть відмовити їм у цьому. Тому необхідно заздалегідь уточнити у представників авіакомпанії, чи не виникне складнощів.

    Як купити квиток на літак для дитини?

    Діти до двох років, як правило, подорожують у літаку без місця — на колінах у батьків. Проте зазначати їх у квитку необхідно: на них виписується безкоштовний, «нульовий» квиток або квиток зі значною знижкою (90%). При цьому один дорослий може провезти з собою тільки одне немовля без місця. На інших дітей необхідно оформляти «дитячий» квиток із місцем, незалежно від їх віку. Так, наприклад, якщо мама летить із двома маленькими дітьми-близнюками одна, то на першого треба буде оформляти «немовлячий» квиток, а на другого доведеться купувати «дитячий» квиток.

    У літаку батькам із грудними дітьми можуть запропонувати люльку-колиску, дозволять провозити в салоні дитяче харчування.

    Старші діти — від 2 до 12 років — подорожують за спеціальним дитячим тарифом. Оскільки така дитина вже займає окреме місце на борту літака, знижка для цієї категорії пасажирів значно менша і надають її не всі авіакомпанії. На сервісі «Яндекс.Авіаквитки» є можливість зазначити, дитина якої вікової категорії полетить разом із дорослим, і вибрати відповідний варіант у партнерів сервісу. На сайтах із продажу квитків зазвичай так і пишуть: «кількість немовлят» (0—2 роки) і «кількість дітей» (2—12 роки).

    Як перевозити тварин у літаку?

    Правила перевезення домашніх тварин визначає авіакомпанія, літаком якої ви летите. У загальному випадку, щоб перевезти домашніх тварин у літаку, доведеться підготувати для них відповідну за розміром клітку-перевозку, у якій має бути всмоктуюча вологу підстилка і необхідний запас їжі. Клітка повинна надійно закриватися. Також у вашого вихованця має бути ветеринарний паспорт. Подорожувати тварина буде у вантажному відсіку — це правило діє за одним виключенням: у салон літака можуть бути допущені собаки-поводирі, без яких переміщення пасажира неможливе.

    Плануючи подорож із тваринами, уточніть у довідковій службі авіакомпанії всі можливі нюанси.

    Перед польотом

    Які документи знадобляться для польоту?

    Для того щоб здійснити повітряну подорож, знадобляться як мінімум два документи: паспорт і квиток (паперовий або електронний). Для міжнародних перельотів часто потрібно також візу; у цьому випадку може знадобитися закордонний паспорт (залежить від того, між якими країнами здійснюється переліт). Для перельотів усередині країни буде достатньо внутрішнього паспорта.

    Більшість країн вимагають візи, проте є ряд держав (найпопулярніших серед туристів), візи в які можна отримати безпосередньо в аеропорту після прибуття. Також у низку країн громадяни України можуть здійснювати безвізовий в’їзд. Докладнішу інформацію з цього питання потрібно уточнювати в посольствах і консульствах тих країн, у які ви збираєтеся. До речі, уточніть, чи не знадобиться вам транзитна віза, якщо ви полетите з пересадкою: її теж потрібно оформляти заздалегідь.

    Що таке електронна реєстрація?

    Електронна реєстрація — відносно нова послуга для тих, хто подорожує літаками. Фактично пасажиру пропонується пройти ту ж реєстрацію, що і в аеропорту, закріпити за собою конкретні місця в літаку, на сайті агентства або авіакомпанії та роздрукувати посадкові талони.

    Переваги електронної реєстрації очевидні:

    • інтернет-реєстрація починається за 24 або 48 годин до вильоту, і ви можете пройти процедуру реєстрації у зручний для вас час;
    • не треба приїжджати заздалегідь в аеропорт і витрачати час на очікування у довгій черзі на реєстрацію;
    • оформляючи посадковий талон заздалегідь, ви маєте можливість одним із перших вибрати найзручніші місця в салоні літака;
    • якщо ви забудете роздрукований удома посадковий талон або втратите його, ви легко можете отримати його дублікат, який буде роздруковано безпосередньо в аеропорту.
    Треба врахувати, що електронна реєстрація доступна не завжди. Аеропорт або авіакомпанія, послуги яких ви вибрали, можуть поки не надавати таку послугу для своїх пасажирів. Пройти реєстрацію звичайним способом доведеться і в тих випадках, якщо вам потрібно оформити перед вильотом які-небудь додаткові послуги (такі як безкоштовне провезення дитини у віці до двох років, супровід людини з обмеженими можливостями, проїзд неповнолітньої дитини без батьків, перевезення тварин, негабаритного багажу, творів мистецтва тощо).

    Обмін, повернення квитка

    Як обміняти або повернути квиток?

    Правила обміну і повернення авіаквитків регулюються кожною авіакомпанією і залежать від класу перельоту. Проте є і загальні рекомендації.

    • Якщо вам потрібно переоформити квиток на іншу дату або час польоту, у першу чергу треба якомога раніше зателефонувати в представництво авіакомпанії, чий авіаквиток ви хочете обміняти. Багато авіакомпаній надають таку послугу телефоном або через інтернет, відтак, можливо, ви зможете обміняти квиток досить оперативно і навіть безкоштовно.

    • При обміні або поверненні авіаквитків часто роблять відрахування, передбачені авіакомпанією. Більше того, не кожен авіаквиток можна обміняти або повернути. Як правило, найжорсткіші обмеження накладаються на найдешевші квитки (наприклад, на квитки, продані під час розпродажів). Дорожчі квитки або вищого класу можна обміняти з меншими штрафами. Перед купівлею авіаквитка варто уважно ознайомитися з умовами і правилами його повернення. Якщо ви не до кінця впевнені, що полетите саме в ці дати, є сенс вибрати авіаквитки з гнучкішими умовами щодо повернення та обміну.

    • У деяких випадках обмін авіаквитка може обійтися навіть дорожче, ніж повернення і купівля нового. Так що перш ніж прийняти остаточне рішення, буде не зайвим порівняти всі доступні варіанти.
    Такі причини повернення квитка, як хвороба пасажира або відмова у візі, також розглядаються кожною авіакомпанією індивідуально. У подібних випадках авіакомпанія може запросити підтверджувальні документи (відмова з консульства, медичні довідки). Згода на повернення без штрафу залежить від політики авіакомпанії.

    Чи можна повернути гроші за квиток, якщо літак вже вилетів?

    У більшості випадків це неможливо. Авіакомпанії у разі неявки на рейс або зовсім не повертають гроші, або вводять додатковий штраф. Тому якщо ви спізнюєтеся на свій літак, якнайскоріше повідомте про це у службу авіакомпанії. У цьому випадку є шанс, що на ваш квиток встигнуть поставити позначку про зняття місця до вильоту. Це означає, що чим раніше ви звернетеся в авіакомпанію із запитом на повернення, тим більше шансів уникнути максимальних втрат.

    Деякі авіакомпанії розцінюють також запізнення на реєстрацію як неявку на рейс. Тому навіть якщо до вильоту залишився час, але реєстрація вже закінчилася, вам можуть відмовити в поверненні грошей. У той же час інші авіакомпанії йдуть назустріч пасажирам і готові повернути вартість невикористаного квитка, утримавши певний відсоток. Як правило, чим вищий тариф квитка, тим більша вірогідності, що квиток можна здати. У цілому в кожної авіакомпанії свої правила з цього приводу.

    У аеропорту

    За який час до вильоту потрібно приїжджати в аеропорт?

    Треба враховувати правила авіакомпанії про час реєстрації, час вильоту і деякі інші чинники.

    Зазвичай реєстрація на внутрішні рейси починається за 1,5–2 години до вильоту, а закінчується за 40–45 хвилин; на міжнародні — починається за 2–3 години і закінчується за 1,5 години. У загальному випадку саме цих часових рамок варто дотримуватися. Проте на рейси деяких авіакомпаній можна зареєструватися заздалегідь (наприклад, в інтернеті), а на рейси інших авіакомпаній реєстрація може закінчуватися і за півгодини до вильоту. Рекомендуємо з’ясувати таку інформацію на сайті або за телефоном тієї авіакомпанії, літаком якої ви летите.

    За наявності «ускладнюючих чинників», таких як паспортно-митні формальності, велика кількість багажу, нестандартні вантажі, година пік в аеропорту (вона починається, як правило, із 16 години) тощо, бажано прибути до аеропорту трохи раніше.

    Якщо ви вирушаєте в подорож компанією і для вас принципово летіти на сусідніх місцях, краще прибути до початку реєстрації — інакше ви ризикуєте отримати місця, що залишилися в різних кінцях салону. Також варто опинитися на початку черги на реєстрацію, якщо ви хочете мати можливість вибрати зручніші місця у салоні.

    Якщо ви пройшли онлайн-реєстрацію, то можна прибути до аеропорту пізніше, розрахувавши час тільки на здачу багажу (якщо він є) і на посадку.

    Які стадії огляду треба пройти в аеропорту?

    Загальним для всіх аеропортів і напрямків є огляд службою безпеки (спецконтроль), який гарантує відсутність у багажі й особистій поклажі пасажирів предметів, заборонених до перевезення. В аеропортах, де реєстрація пасажирів робиться до спецконтролю, пасажир оглядається тільки перед посадкою в літак, а багаж просвічують без його участі. В аеропортах, де спецконтроль передує реєстрації, багаж перевіряють при пасажирові.

    Для міжнародних рейсів перед реєстрацією також існує митний контроль, а після неї — паспортно-візовий. У зоні прильоту, відповідно, навпаки: спочатку проводиться паспортний контроль, а потім (після отримання багажу) — митний.

    Крім того, у терміналах багатьох аеропортів необхідно пройти спрощений контроль при вході в термінал.

    Що не можна перевозити в літаку?

    Передусім, треба пам’ятати, що правила провезення багажу авіатранспортом не є єдиним світовим стандартом. Вони варіюються, по-перше, залежно від того, у яку країну ви летите — оскільки в різних країн свої стандарти і норми; по-друге, залежно від авіакомпанії, послугами якої ви вирішите скористатися. Якщо у вас є сумніви стосовно яких-небудь предметів багажу, краще всього заздалегідь їх розвіяти, проконсультувавшись із представниками авіакомпанії, щоб уникнути прикрих непорозумінь в аеропорту.

    Є також ряд загальних правил провезення багажу, які прийнято більшістю авіакомпаній у всьому світі. Так, на борту літака ні в ручній поклажі, ні в багажі не можна провозити: вибухові речовини; засоби підривання і предмети, ними начинені; стислі та скраплені гази; легкозаймисті рідини; займисті тверді речовини; окислюючі речовини й органічні перекиси; токсичні речовини; радіоактивні матеріали; їдкі та корозійні речовини; отруйні речовини; зброю.

    У багажі з дотриманням необхідних умов, як правило, можна перевозити такі предмети і речовини: арбалети, рушниці для підводного полювання, шашки, шаблі, тесаки, ятагани, палаші, мечі, шпаги, багнети, кинджали, ножі: мисливські, ножі з клинками, що викидаються, із замикаючими замками, імітатори будь-якого виду зброї; господарчо-побутові ножі (ножиці) з довжиною клинка (леза) понад 60 мм; алкогольні напої із вмістом більше 24%, але не більше 70% алкоголю за об’ємом у ємкостях місткістю не більше 5 л, у тарі, призначеній для роздрібної торгівлі — не більше 5 л на одного пасажира; рідини і алкогольні напої із вмістом алкоголю за об’ємом не більше 24%; аерозолі, призначені для використання у спортивних або побутових цілях, випускні клапани балончиків яких захищено ковпачками від мимовільного випуску вмісту в ємкостях місткістю не більше 0,5 кг або 500 мл — не більше 2 кг або 2 л на одного пасажира.

    У ручній поклажі одного пасажира можна перевозити рідини, упаковані в ємкостях об’ємом не більше 100 мл і сумарним об’ємом не більше 1 л. Рідини в контейнерах місткістю понад 100 мл до перевезення на борту повітряного судна не приймаються навіть у тому випадку, якщо ємкість заповнена лише частково. Сюди входять рідини, гелі й аерозолі, що належать до безпечних, в т. ч. зубна паста, креми, піна для гоління тощо. Вони мають бути упаковані в прозорий пластиковий пакет, що надійно закривається. Виняток становлять медикаменти і дитяче харчування, які потрібні безпосередньо під час польоту.

    Рідини, придбані в магазинах безмитної торгівлі в аеропорту або на борту літака, мають бути упаковані в пакет; має бути підтвердження того, що ця купівля здійснена в магазинах аеропортів безмитної торгівлі або на борту літака в день (дні) поїздки (чек із магазину дьюті-фрі).

    Різну реакцію в різних авіакомпаній викликають спроби перевезти в ручній поклажі манікюрне приладдя (ножиці, пилочки, щипці), складані ножички, аерозольні балони, продукти харчування.

    Адміністрація аеропорту й авіакомпанія має право приймати рішення про введення додаткових заходів із забезпечення авіаційної безпеки.

    Чому літаки часто затримуються?

    Виліт літака може бути затриманий через погодні умови, черги на виліт і приліт (особливо це стосується аеропортів із великою кількістю рейсів), пасажира, що запізнюється, або затримок із доставкою багажу. Часто невеликі запізнення наганяються в повітрі. Сильний зустрічний вітер може стати причиною значної затримки, а на далеких рейсах — навіть проміжної посадки для дозаправки літака.

    В авіакомпаній-дискаунтерів може також не бути вільних повітряних суден для підміни літака в разі виявлення несправності при передполітному огляді, і тоді затримка рейсу може стати істотною.

    Чартерні рейси, будучи замовленими, завжди мають тільки приблизний розклад вильоту, тому для них запізнення швидше норма, ніж виняток.

    Важливо також знати, що ряд аеропортів через кліматичні умови споконвічно має високий відсоток запізнень.

    Що робити, якщо рейс затримали або скасували?

    Якщо ваш рейс трохи затримується, це не привід панікувати — від цього, на жаль, не застрахована жодна авіакомпанія (причин тому може бути декілька). Проте якщо рейс затримується на значний час (декілька годин), або якщо через це є ризик не встигнути вчасно на пересадку в наступний аеропорт — потрібно звернутися до представника авіакомпанії, дізнатися в нього причину затримки і передбачуваний час вильоту.

    Якщо вам необхідно летіти терміново і причина затримки вашого рейсу полягає не в погодних умовах, дізнайтеся у представника вашої авіакомпанії про можливість скористатися іншим рейсом потрібного напрямку цієї ж авіакомпанії. Авіакомпанія зобов’язана надати вам вільні місця без доплати при першій же нагоді.

    Якщо це затримка з вини авіакомпанії і вона становить більше двох годин, ви можете розраховувати на ваучер, за яким надається харчування в аеропорту, а в разі тривалішого запізнення — на розміщення в готелі та забезпечення харчуванням впродовж усього часу затримки. У ряді країн, у тому числі в Україні та в країнах Євросоюзу, ці норми встановлено законодавчо. Якщо авіакомпанія не надала вам номер у готелі або харчування, зберігайте всі чеки за обіди, за номер у готелі, за таксі в аеропорт і з аеропорту — пізніше авіаперевізник повинен компенсувати вам ці витрати за вашою заявою. Для цього не забудьте зажадати документального підтвердження факту затримки рейсу (видати вам довідку про затримку або поставити позначку про затримку на квитку). Подібні зобов’язання стосуються як регулярних, так і чартерних рейсів.

    Чи можна переночувати в аеропорту?

    Деякі рейси з пересадками можуть припускати ночівлю в пункті пересадки. При цьому не завжди можливо переночувати саме в аеропорту. Слід заздалегідь уточнити режим роботи аеропорту, де передбачається пересадка, — можливо, усіх пасажирів попросять покинути зону очікування вночі. Тоді може знадобитися віза також і для тієї країни, у якій передбачається ночівля.

    Але найчастіше переночувати в аеропорту можливо. Перельоти з ночівлею, як правило, дешевші і користуються популярністю переважно у молоді: в інтернеті навіть ведуться обговорення зручних і незручних аеропортів для ночівлі.

    Але тим, хто віддає перевагу комфортнішим перельотам, звичайно, краще вибрати рейси без пересадок. Налаштування фільтра сервісу «Яндекс.Авіаквитки» у цьому допоможуть.